Poznaj 5 typów reklam Google Ads.

Dużo słyszałeś o skuteczności reklam  Google Ads od swoich znajomych. Po długim namyśle postanowiłeś  skorzystać z jej skuteczności. Zakładasz konto, chcesz konfigurować pierwsza kampanię i natrafiasz na pierwsza poważną przeszkodę nie wiesz jaka kampanie wybrać ?

System Google istnieje już blisko 20 lat. Przez ten czas ewaluował i zmieniał się z pierwotnego portalu oferującego proste reklamy w wyszukiwarce  do złożonego systemu oferującego reklamy różnego typu, na różnych platformach, oferujących na nich różne efekty.  Dlatego przed założeniem konta należy zastanowić się jaki cel maja pomóc uzyskać nasze reklamy. Kampanie potrafią różnić się nie tylko stylem graficznym, ale również miejscem wyświetlania. Kanał wyświetlania ma wpływ na dystrybucję Twoich reklam. Jeśli więc skutecznie określiłeś swój cel biznesowy – wybór odpowiedniej kampanii nie powinien być już być większym  problemem.

Jakie cele biznesowe są dopasowane do poszczególnych typów reklam ?

  1. Wyszukiwanie nowych klientów w wyszukiwarce – reklama typu Search.

Reklama tekstowa, pokazująca się w wyszukiwarce Google – to od niej rozpoczął się rozwój systemu. Polega na znalezieniu właściwych słów kluczowych, dopasowaniu do nich właściwych tekstów reklam, określeniu lokalizacji i harmonogramu wyświetlania. Zasadniczo nadal podstawowy typ kampanii.

  1. Budowanie świadomości marki. – reklamy graficzne i tekstowe w sieci reklamowej Google.

Sieć reklamowa Google to strony internetowe na  których Google dzięki podpisanym umowom oferuje swoje reklamy w formie boksów reklamowych.  Reklamy maja za zadanie umacniać świadomość twojej marki produktów lub usług. Często służą do wygenerowania ruchu na stronach internetowych.  Odmianą reklam typu display – bo taka jest ich inna nazwa, są reklamy re marketingowe, zwykłe i dynamiczne. Reklamy te pokazują się na strona sieci reklamowej jednak nie wszystkim osobom , a jedynie tym którzy wcześniej odwiedzili naszą stronę internetową i zostawili ciasteczko tzw. cookie – znacznik do swojego IP. Te typy reklam charakteryzują się dużą skutecznością zamykania tzw.  lejków sprzedażowych, czyli domykania sprzedaży usług i produktów.

  1. Promuj swój produkt - kampania  produktowa idealna dla sklepów internetowych, które już w wyszukiwarce, maja możliwość pokazania swoich produktów na tle konkurencji.

Reklama połączona z  kampaniami Re Marketingu dynamicznego pozwala szybko zaprezentować i zamknąć sprzedaż produktu.

  1. Odkryj swoja firmę w świecie wideo. Promujesz swoje produkt w formie filmów, twoje produkty są filmami.- reklamuj się na portalu Youtube.

Pozwól aby użytkownicy poznali Twoja firm , produkty usługi na profesjonalnych filmach reklamowych.

  1. Sprzedajesz lub promujesz aplikacje i gry w Internecie,  wybierz specjalny typ reklam  przeznaczony do ich promocji.

Reklamy połączone są często z opcja call – kup teraz.