3 powody dlaczego trzeba ciągle dbać o jakość swojej strony.

Zaprzyjaźniony informatyk zbudował ci kilka lat temu stronę internetowa Twojej firmy. Do tej pory wszystko było z nią OK. Zgłaszała się, reklamy Google ADS, przynosiły Ci zadowalający dochód. Klientom się podobała. I nagle:

  1. Twoja strona nagle zniknęła z wyszukiwarki. – No cóż technologia stron internetowych nie stoi w miejscu. Za nią podąża największa wyszukiwarka na rynku polskim czyli Google (95% rynku) , która co kilka miesięcy wprowadza modyfikacje swoich algorytmów wyszukiwania. Niektóre są bardzo radykalne. Najprawdopodobniej twoja strona rozbiła się na takie zmianie – nie spełniając nowych wymagań, lub nowy wariant algorytmu znalazł na Twojej stronie poważny błąd –dyskwalifikujący jej wyświetlanie na liczących się pozycjach.
  2. Twój dochód z reklam Google Ads spada z miesiąca na miesiąc.- Twoja strona najprawdopodobniej w stosunku do konkurencji – traci tzw. wynik jakości który służy Google do aukcji reklamowej. Spadając zmuszony jesteś płacić coraz większe kwoty za przysłowiowy klik, ale i tak nie możesz dogonić konkurencji.
  3. Strona przestała się wyświetlać, pokazując błąd bezpieczeństwa.  - Skrypty stron wymagają ciągłych aktualizacji , w tym aktualizacji zabezpieczeń. Pewnie tego nie robiłeś, a jakiś złośliwy program zdołał złamać zabezpieczenia Twojej strony. Kiedyś mówiono, że licho nie śpi. Tak samo nie śpią hakerzy tworzący wciąż nowe odmiany programów szpiegujących.  Właśnie cię dogonili.

Dlatego zapamiętaj -  naprawdę warto co 6 miesięcy dokonywać audytu swojej strony  www zwłaszcza pod kątem aktualnych zabezpieczeń. Natomiast co min. 2 lata warto odświeżyć gruntownie swoja stronę. To się naprawdę opłaca finansowo.